.
پست الکترونیک
نقشه سایت
ورود اعضاء
.
دوباره تلاش کنید
EN
!!!b1!!!
!!!b1!!!
رياست
obj_main_block4254
معاونت ها
obj_newmain_block2373
دانشكده ها
obj_newmain_block2372
مراكز تحقيقاتي و پژوهشكده
obj_newmain_block2374
مراكز درماني
obj_newmain_block2370
شبكه ها
obj_newmain_block2375
كتابخانه ها
كتابخانه مركزي
كتابخانه ديجيتال
نرم افزار جامع کتابخانه
مراکز رشد
مركز رشد فناوري سلامت
نمایشگاه مجازی محصولات فناورانه
ارتباط با صنعت
كميته تحقيقات
کوهورت
درباره دانشگاه
تاریخچه
درباره دانشگاه
معرفی خدمات
برنامه راهبردی دانشگاه
بیاینه رسالت و اهداف دانشگاه
ساختار سازمانی
مدیران پاسخگو
مکاتبه مستقیم با ما
معرفی خدمات
۱۴۰۳/۱۰/۱
!!!b1!!!
!!!b1!!!
صفحه اصلي
معرفی بیمارستان
رياست بيمارستان
مديريت بيمارستان
اهداف بيمارستان
تاريخچه
تلفن و فهرست ها
بخش ها
اورژانس
جراحی
داخلی
CCU
دیالیز
اتاق عمل
لیبر
اطفال
پزشکان
پزشكان متخصص
پزشكان عمومي
آزمایشگاه
بانك خون
معرفي بخش و قوانين
رادیولوژی
معرفی بخش و قوانین
CT اسکن و MRI
سونوگرافی
مدیریت پرستاری
معرفی واحد
سوپروایزران بالینی
سوپروایزر آموزشی
واحد فناوری اطلاعات
امور اداری و نیروی انسانی
امور اداري
امور خدمات
کارگزینی
امور مالی
کمیته اخلاق بالینی
مالی و حسابداری
کارپرداز
واحد پیگیری و آموزش به بیمار
معرفی واحد
مسئول واحد
شرح وظایف و اهداف
برنامه عملیاتی آموزش به بیمار
برنامه عملیاتی 1
برنامه عملیاتی 2
برنامه عملیاتی 3
خط مشی و دستورالعمل ها و فرآیندها
فرم ارجاع بیماران به واحد آموزش و پیگیر
فلوچارت ارجاع بیماران ( فرایند راهنمایی بیمار)
خط مشی
دستورالعمل های بیمارستانی اجرایی واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار
آیین نامه کارگروه آموزش خودمراقبتی به بیمار و خانواده
دستوالعمل های اجرایی واحد پرستاری آموزش و پیگیربیمار
پمفلت های آموزشی
بخش اطفال
اسهال و استفراغ (گاستروآنتریت ) چیست ؟
ایکتر نوزادی
آسپیراسیون
پنومونی در اطفال
تب در کودکان
تشنج
سپسیس
عفونت ادراری در نوزاد
بخش داخلی
آسم
بیماری کبد چرب
انسولین
بیماری مزمن انسداد ریوی
تغذیه و دیابت
تشکیل لخته در وریدها یا ترمبوز ورید عمقی
چربی خون
خود مراقبتی بیماران قلبی
زخم فشاری
دیابت
سکته مغزی
سردرد
عفونت ریه
سنگ کلیه
فشارخون
بخش جراحی
کیست پیلونیدال
آموزش به بیمار سوختگی
بخش دیالیز
1
بخش زایشگاه و زنان
افسردگی در حاملگی
پرولاپس تناسلی و بی اختیاری ادراری
پره اکلامپسی
حس شیرین مادری
خانواده سالم و با نشاط
سزارین
سقط و از دست رفتن زود هنگام بارداری
مراقبت از نوک پستان
واحد آزمایشگاه
1
12
واحد تصویربرداری
1
واحد کنترل عفونت ها
هپاتیت
بخش اورژانس
1
تصاویر و فیلم های آموزشی
خودمراقبتی
خودمراقبتی بیماری ها-دیابت
کارگاه های آموزشی (تصاویر)
بین بخشی (همکاران)
همگانی (بیماران)
آموزش ضمن ترخیص
پاورپوینت خودمراقبتی
پاورپوینت دیابت
تقویم سلامت
شکایات و نظرسنجی
معرفی واحد
فرم شكايت
همایش ها و کنفرانس ها
همایش و کنفرانس داخل بیمارستان
همایش و کنفرانس های دانشگاهی
همایش ها و کنفرانس های خارج استان
آرشیو آموزشی
دیابت و افت قند خون
همودیالیز و سلامتی بدن
بازتوانی قلبی
کلیه و دیابت
تب و تشنج
شربت فارمنتین
دیابت و انواع آن
گالری تصاویر
پیوندهای ویژه
سامانه تكريم ارباب رجوع
تحول نظام سلامت ،وزرارت بهداشت
بیمارستان امام رضا اردل
›
بخش ها
›
جراحی
جراحی
شرح وظايف سرپرستار بخش جراحي عمومي
1- جلب اعتماد و اطمينان مددجو و برقراري ارتباط حرفهاي موثر و پاسخ صحيح به سؤالات، درخواستها و مشكلات با دادن اختيار به وي
2- بررسي و شناخت و كسب اطلاعات از وضعيت سلامت مددجو و ثبت در پرونده و در صورت تغيير در وضعيت عمومي بيمار اطلاع به پزشك
3- تعيين و ثبت مشكلات و نيازهاي بهداشتي مددجو
4- تشخيص پرستاري مبتني بر دانش، مهارت، پژوهش برنامهريزي اقدامات مراقبتي بر اساس اهداف و اولويتها و ثبت آن در پرونده
5- مشاركت و همكاري در انجام آزمايشات كلينيكي و پاراكلينيكي
6- انجام اقدامات مراقبتي بر اساس استانداردهاي حرفه پرستاري و ثبت و پيگيري آن، با توجه به تأمين نيازهاي جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي مددجو در موارد زير: بهداشت (پوست، مو، دهان) خواب، تغذيه، متابوليك (رژيمهاي غذايي، روشهاي تغذيه درماني)، دفع (سوندگذاري، شستشوي مثانه، مراقبت از سوند و درنها، مراقبت از كلستومي، انواع تنقيه و ...) تنفس(تمرينات تنفسي، اكسيژنرساني، ساكشن، مراقبت از تراكئوستومي و ...) پانسمان ، گردش خون(بررسي علائم حياتي، توزين روزانه و ....) تحرك (حركت در تخت، خروج از تخت، انتقال به صندلي، تغيير وضعيت، انجام حركات فعال و غير فعال، بكارگيري از وسايل كمك حركتي، .....) تعادل الكتروليتها (كنترل جذب و دفع، بررسي و حفظ تعادل الكتروليتي و ...) مراقبت از سيستم پوششي (مراقبت از پوست، انواع زخمها، پانسمان و ....) مراقبت از سيستم عصبي و حواس پنجگانه، بخور، داروهاي خوراكي، ركتال، تزريقي، مايعات وريدي با نظارت پزشك، تزريق خون و فراورده هاي خوني، پيشگيري و كنترل اثر درمان و عوارض جانبي آنها، ارائه اقدامات اوليه احياء قلبي، ريوي تا حضور تيم احياء، ارائه اقدامات پرستاري در بيماران بدحال و فوريتها تا حضور پزشك و ثبت و ارائه گزارشات مربوطه.
7- ارزشيابي نتايج خدمات ارائه شده به مددجو در صورت لزوم بررسي و برنامه ريزي مجدد به منظور ارائه مراقبتها
8- بكارگيري روشهاي تصميمگيري و حل مشكل به كمك ساير اعضاي تيم در موقعيتهاي خاص و بحراني و حوادث غير مترقبه
9- اقدامات مناسب در جهت تأمين ايمني و پيشگيري از حوادث احتمالي
10- بررسي نيازهاي آموزشي، تعيين سطح انگيزش فراگير، توسعه برنامه هاي آموزشي، اجراي آموزش و ارزيابي يادگيري در مددجو، خانواده و جامعه به منظور تأمين، حفظ و ارتقاء سطح سلامت و رفاه اجتماعي
11- - مراقبت و نظارت در توزيع غذاي بيماران
12- راهنمايي و مشاوره با مددجو، در صورت لزوم ارجاع به ساير منابع تخصصي، حمايت اجتماعي
13- مشاركت با مراكز مشاوره و ارائه خدمات پرستاري جهت پيگيري اقدامات مراقبتي در منزل
14- انجام و نظارت مستمر بر اقدامات ضروري به منظور پيشگيري از عفونتها از آموزش تا پژوهش
15- همكاري با گروه بهداشتي جهت رفع مشكلات محيطي، حفاظتي و خدماتي با استفاده از همكاري و همياري و مشاركت جامعه و پيگيري آنها
16- مشاركت و همكاري در برنامههاي آموزشي، پژوهشي
17- مشاركت در ارائه خط مشي هاي مراقبتي و بهداشتي و توانبخشي در جهت بهبود مداوم كيفيت خدمات
18- نظارت و كنترل بر مراقبت از جسد طبق موازين شرعي
19- آشنايي كامل به اصول CPR (احياء) با مشاركت در دورههاي آموزش مربوطه
20- پاسخ سريع به زنگ اخبار بيمار
21- آمادهكردن بيماران جهت انجام آزمايشهاي مربوطه،تكميل پرونده از نظر مشاهدات پرستاري و گزارش به پزشك معالج و تحويل باليني
22- آموزش لازم جهت آمادگي جسمي و روحي براي انجام آزمايشهاي تشخيصي مانند و مراقبت لازم قبل و بعد از انجام آزمايشات
23- انجام اينتوباسيون طبق دستور پزشك و موارد ضروري توسط پرستاري كه دوره اينتوباسيون و CPR را بصورت كامل گذرانده باشد.
24- بررسي بيمار از نظر سيستم قلبي عروقي شامل سمع قلب، انجام تستهاي آزمايشگاهي، آنزيمهاي قلبي، كنترل انجام آزمايشات تشخيصي تهاجمي و غيرتهاجمي، كمك به بيمار و پزشك در انجام تستها، مانيتورينگ قلبي و هموديناميك بيمار و گزارش موارد غيرطبيعي به پزشك مربوطه
25- بررسي سيستم تنفسي و گزارش موارد غير طبيعي
26- تشويق بيمار به سرفه و تنفس عميق در صورت امكان طبق دستور پزشك
27- كمك در انجام فيزيوتراپي سينه در صورتي كه منعي نداشته باشد
28- در صورت اتصال بيمار به ونتيلاتور كنترل ABG بيمار30-10 دقيقه بعد از تغيير پارامترهاي ونتيلاتور يا پس از Weaning و گزارش موارد غير طبيعي با نظر پزشك معالج
29- استفاده از Air Way در بيمار فاقد هوشياري يا Sedate شده كه به حالت به پشت خوابيده قرار دارد
30- مراقبت از لوله تراشه در بيمار اينتوبه از نظر حفظ راه هوايي، محل درست لوله تراشه و توجه به تعويض آن بعد از 72-24 ساعت
31- حفظ بهداشت دهان در هر شيفت
32- حفظ ونتيلاسيون كافي بيمار به هر صورت ممكن (اكسيژناسيون با ماسك يا نازال، ونتيلاسيون مكانيكي در بيمار اينتوبه يا بيمار با تراكئوستومي) تا رسيدن پزشك
33- ساكشن لوله تراشه يا ترشحات حلق يا تراكئوستومي در صورت لزوم با رعايت تكنيك صحيح و ارزيابي رنگ، حجم،غلظت و بوي ترشحات
34- كمك به پزشك در انجام پروسيجرهاي تشخيصي و درماني و كنترل وسايل مورد استفاده جهت بيمار از نظر كاركرد صحيح مانندC.V.P Line,NGT,Chest.Tube
35- توجه به Alarm دستگاه ونتيلاتور و اقدام مناسب جهت رفع مشكل
36- كنترل بيمار از نظر علائم پنوموني آسپراسيون
37- مراقبت از چشمهاي بيمار شامل بررسي مرتب چشم ها، استفاده از پماد يا قطره چشمي، بستن پلكها در مورد بيماراني كه رفلكس چشمك زدن را از دست داده اند، بالا آوردن سر تخت در بيماراني كه دچار Pupil edema شده اند
38- مراقبت روانشناختي، آشنا سازي خانواده با محيط فيزيكي، ساعات ملاقات، گزارش وضعيت بيمار، حمايت از بيمار در زمان اضطراب
39- كنترل علائم سايكوز در بيماران خاص
40- رعايت نكات استريل،پيشگيري و كنترل عفونت در كليه موارد: بيمار،پرستار،دستگاهها، وسايل، محيط و .....
41- كنترل تورگور پوستي و ادم
42- بررسي سيستم ادراري بيمار
43- بررسي بيمار از نظر علائم هيپوولمي و هيپرولمي و گزارش جهت اقدام لازم
44- داشتن آگاهي و كسب مهارت در اندازه گيري سطح هوشياري GCS
45- شناخت كليه دستگاهها از قبيل ونتيلاتور،مانيتور، پالس اكسيمتر و .... و طرز كار و نگهداري آنها
46- كنترل حواس پنجگانه، رفلكسهاي عصبي، حركات غير ارادي و قدرت عضلاني و گزارش موارد غير طبيعي به پزشك مربوطه
47- ثبت و گزارش كليه اقدامات پرستاري، تشخيصي و درماني در اوراق مربوطه
48- آموزش به بيمار در صورت درك و قبول شرايط موجود
49- تشخيص آرتيميهاي مختلف، اطلاع به پزشك و انجام اقدامات فوري
50- آموزش تكنيك هاي آرام سازي به بيمار جهت تسكين درد و كاهش اضطراب
51- اقدامات ضروري در جهت تسكين درد بيمار با توجه به داروهاي تجويز شده طبق دستور پزشك معالج و ساير تدابير پرستاري
52- انجام پيگيريهاي مربوط به بيمار در همان شيفت كاري
53- انجام اقدامات مناسب جهت پيشگيري از بروز خطاها در دارودرماني
54- آموزش به بيمار و خانواده جهت مراقبت از خود بعد از انجام عمل جراحي و هنگام ترخيص در مورد مراقبت و اقدامات لازم در منزل
55- نظارت و انجام مراقبتهاي پرستاري قبل و بعد از عمل
56- انجام ساير امور محوله طبق دستور مقام مافو
تاریخ به روز رسانی:
1398/09/12
تعداد بازدید:
2378
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+
A-
×
ورود اعضاء
ریاست
حوزه ریاست
درباره دانشگاه
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
مدیریت روابط عمومی (وب دا)
دبیرخانه هیات امناء دانشگاه
مدیریت امور بین الملل
مدیریت هسته گزینش
مدیریت حراست
مدیریت آمار و فن آوری اطلاعات
مدیریت امور حقوقی
دفتر امور زنان و خانواده
اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
ستاد شاهد و امور ایثارگران
ستاد اقامه نماز دانشگاه
دبیرخانه هیات اجرائی جذب هیات علمی
دبیرخانه تخصصی سلامت و امنیت غذایی
سازمان اورژانس پیش بیمارستانی استان
واحد هماهنگی امور اقتصادی و جلب مشارکت های مردمی دانشگاه
ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل
مجمع خیرین سلامت استان
معاونت ها
معاونت آموزشی
مدیریت امورهیأت علمی
مرکز فن آوری های نوین آموزش علوم پزشکی
مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی
مدیریت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه
واحد استعداد درخشان و المپیاد
مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی
معاونت بهداشتی
دفتر سلامت، ایمنی و محیط زیست(HSE)
اطلاع رسانی جوانی جمعیت
معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی
معاونت درمان
معاونت فرهنگی و دانشجویی
پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و دانشجویی(مفدا)
اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
معاونت غذا و دارو
معاونت تحقیقات و فناوری
کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی
اداره علم سنجی
مجلات علمی دانشگاه
کتابخانه دیجیتال
کتابخانه مرکزی
روابط بین الملل
سامانه Eprints
اداره انتشارات(کتب و نشریات)
مرکز رشد فناوری سلامت
مرکز تحقیقات مدلسازی در سلامت
مرکز مطالعه کهورت آینده نگرسلامت شهرکرد
مرکز تحقیقاتی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت
مرکز تحقیقات پرستاری مامایی جامعه نگر
پژوهشکده علوم پایه سلامت
مرکز تحقیقاتی بیوشیمی بالینی
مرکز تحقیقاتی سلولی و مولکولی
مرکز تحقیقات سرطان
مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی
آزمایشگاه جامع تحقیقات
واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان هاجر
واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان کاشانی
مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی
دفتر ارتباط با صنعت
کمیته مطالعات و تحقیقات سلامت زنان
مالکیت فکری
دانشکده ها
بهداشت
پزشکی
پرستاری و مامایی
علوم پزشکی بروجن
پیراپزشکی
دندانپزشکی
فناوری های نوین
مراکز تحقیقاتی
کمیته تحقیقات دانشجویی
مرکز مطالعه کوهورت آینده نگر سلامت عمومی شهرکرد
مرکز تحقیقات پرستاری مامایی جامعه نگر
مرکز تحقیقاتی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت
مرکز تحقیقات مدل سازی در سلامت
مرکز تحقیقات سرطان
مرکز رشد فناوری سلامت
استارتآپ ویکند
پژوهشکده علوم پایه سلامت
پژوهشکده علوم پایه سلامت
مرکز تحقیقاتی بیوشیمی بالینی
مرکز تحقیقاتی سلولی و مولکولی
مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی
آزمایشگاه جامع تحقیقات
بیمارستانها
بیمارستان آیت اله کاشانی شهرکرد
واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان کاشانی
بیمارستان هاجر(س) شهرکرد
واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان هاجر
بیمارستان ولی عصر(عج) بروجن
بیمارستان سیدالشهداء(ع) فارسان
بیمارستان سینا جونقان
بیمارستان شهداء لردگان
بیمارستان امام رضا(ع) اردل
بیمارستان امام جواد (ع)ناغان
بیمارستان شهید ارجمند مالخلیفه
بیمارستان امام سجاد (ع) کوهرنگ
کلینیک ها
کلینیک فوق تخصصی امام علی(ع)
کلینیک تخصصی دکتر سلطانی فارسان
کلینیک دندانپزشکی تخصصی صدف
سلامتکده طب ایرانی اکسیر
شبکه های بهداشت و درمان
شهرستان اردل
شهرستان بروجن
شهرستان بن
شهرستان سامان
شهرستان شهرکرد
شهرستان فارسان
شهرستان کوهرنگ
شهرستان کیار
شهرستان لردگان
شهرستان خانمیرزا
شهرستان فلارد
Powered by
Dorsa
Portal