1- دریافت دستور و برنامه کار از سرپرست مربوطه
2- نظارت برکار کارکنان تحت سرپرستی و ارائه راهنماییهای لازم جمع آوری اطلاعات مربوط به نیازهای کلی بیمارستان ازنظرساختمان، لوازم و تجهیزات و نیاز به تعمیرات اساسی و یا بازسازی و تعیین هزینه آنها و تهیه گزارشات مربوط پیرامون آن جهت مسئولان مربوطه
3- انجام اقدامات لازم برای تأمین نظافت و سالم ساز ی محل کار و تأمین بهداشت محیط مناسب برای ارائه خدمات
4-تأمین وسایل و امکانات رفاهی کارکنان
5- برنامهریزی جهت افزایش کیفیت خدمات اداری و پشتیبانی
6- برنامهریزی و ارائه طرحهای مربوط به کنترل و کاهش هزینه های غیر ضروری
7-سازماندهی، تعیین شرح وظایف، تقسیم کار، تعیین حدود اختیارات و تفویض اختیار در بین واحد های تابعه
8- پیش بینی اعتبارات لازم و تنظیم بودجه سالانه
9-برنامه ریزی جهت واگذاری بخش خدماتی و پشتیبانی به بخش خصوصی
10- برنامه ریزی و نظارت بر عملیات تدارکاتی انبارداری، تعمیرات و نگهداری خودروها
11- رضایتسنجی از مراجعین حوزه مدیریت و زمانسنجی ارائه خدمات
12- رسیدگی به امور مربوط به قراردادها و شرکت در جلسات آن
13- انجام بررسیهای لازم برای شناخت بازار و آگاهی از نوسانات قیمتها
14- رسیدگی و صدور دستور لازم به نامهها و گزارشهای رسیده
15- امضاء احکام گوناگون مانند مرخصی، مأموریت و... مربوط به کارکنان تحت سرپرستی
16- شرکت در نشستها و کمیسیونهای گوناگون برابر دستور
17- بررسی گزارشهای تهیه شده از کارهای انجام یافته و ارائه به مقامات مافوق
18- نظارت و کنترل ورود و خروج افراد و وسائط نقلیه